Karın bölgesi yağlanmasının özellikle kalp hastalıkları,diyabette sık gözlendiğini görülmüştür.Bu belirtilerin bulunduğu kişilerde yağlanmayı azaltmak için doktor ve diyetisyen kontrolü şarttır.Çünkü hormon bozukluklarında ilaç tedavisi gerekebilir,diyet tedavisi karın ve bel çevresi yağlanmasını azaltır bu rahatsızlıkların oluşum riskini ortadan kaldırır.

Yağlanma sebeplerinden biri de dengesiz gıda tüketimdir.
Fazla alkol tüketimi de bel çevresinde yağlanmayı artırmaktadır.
Kronik stres, bel çevresinde yağlanmanın en önemli nedenlerindendir.

Karın ve bel çevresi yağlanmasının sebeplerini öğrenmek için gerekli tahliller yaptırılır, hormonal bir sebep varsa ilaç tedavisi başlanır. Bununla birlikte kilo fazlası olanlarda bel çevresi yağlarını azaltmaya yönelik diyetisyen kontrolünde diyet verilir. Bilinmesi gereken en önemli gerçek vücutta oluşan yağ ile tüketilen yağın farklı şeyler olduğudur. Vücut yağı; yağ ve yağlı gıdaları tüketme dışında örneğin, simit, börek gibi hamur işi besinler, meşrubatlar, bisküvi, cips, gofret, tatlılar, hazır et suları, salata sosları gibi daha sayabileceğimiz karbonhidrat ve proteinli gıdaların gereğinden fazla tüketilmesi sonucunda da artar, karın ve bel çevresinde depolanır.

Akşam sadece meyve yiyip yatmak, saat 18.00’den sonra yemek yememek, kahvaltı ve öğle gibi ana öğünleri atlamak, diyette hiç ekmek yememek, ara öğün yapmamak, yüksek karbonhidratlı besinleri diyette çok sık almak.

• Pilav, makarna, tatlı, mantı, çorba ve börek gibi yemekleri aynı öğünde bir arada tüketmek.
• Kuruyemiş, kuru meyve gibi gıdaları gereğinden fazla yemek,
• Light gıdaları kilo aldırmaz düşüncesi ile fazla miktarda kullanmak.
• Herkesin alması gereken kalori farklıdır. Herkesin yiyebileceği bir porsiyon ölçüsü vardır. Bir besini gereğinden fazla tüketmek de diyetten tamamen çıkarmak da doğru bir hareket değildir. Uzun açlıklar başta karın bölgesi olmak üzere yağlanmayı artırır. Önemli olan sık aralıklarla yeterli miktarda tüketmeyi öğrenmektir.

Kadınlar 80 cm üzerine, erkekler 94 cm üzerine çıktığı zaman karın bölgesinde aşırı yağlanma söz konusudur.

Karın bölgesini hedefleyen local egzersizler ile olumlu geri dönüşler elde edebilirsiz.Bunun dışında yürüyüş ve yüzme gibi ek etkinlikler yapılmalıdır.

Her iki bacağımızı yerden 15-20 santim kaldırıp indirmeye çalışmak,havada bisiklet pedalı çevirir gibi hareketler yapmak ise alt karnı çalıştırır.Yattığımız yerden çapraz doğrulmaya çalışmak da çapraz karın kaslarını çalıştırır. Karın kasları kuvvetlendiğinde duruş düzelir, bel ağrıları azalır.Görünüm olarak çok daha genç bir duruş sağlanır.Çalışan kasın üzerinde yağ birikimi oluşmaz,kuvvetli karın kası olanların ileri yaşta karın bölgesinden fıtık oluşumu engellenir.Birkaç dakikalık hareket size sağlık olarak geri döner.

Son olarak Karın Yağlarından Kurtulmanın Yolları
Az Yağlı Yiyeceklerle Beslenin 
Su İçin 
Yürüyün
Egzersiz
Öğün Atlamayın 
İçkiyi Bırakın 


0 yorum :

Yorum Gönder

 
Sağlık Mektebi © 2013