Ramazan'da Acıktırmayan Gıdalar
Ramazan boyunca acıkmadan rahat oruç tutabilmek için protein deposu yiyecekler yenmelidir.Sahurda neler yemeli hangi besinleri tüketmeliyiz sorusunun cevabını bu yazımızda bulabilirsiniz.Daha az acıkarak oruç tutabilmek için beslenme önerileri.

Meyve:Sahurda bolca meyve tüketin Yapılan araştırmalar sonucunda yapısında triptofan aminoasidi fazla olan besinlerin iştahı azalttığı belirtilmiştir. Muz, avokado, yulaf ve süt triptofan bakımından zengin gıdalardır. Bezelye, fıstık, fasulye gibi albumin bakımından zengin besinler tüketerek iştahınızı azaltabilirsiniz. Meyveler doğal şeker kaynağıdır. Sahurda tüketeceğiniz 2-3 porsiyon meyve sizi gün içinde rahatlatacaktır. Kan şekerinde hızlı iniş çıkışlar açlık hissinin oluşmasındaki en önemli faktörlerden birisidir. Krom kan şekeri düzenleyen bir mineraldir. Yulaf, peynir, ısırgan otu, meyan kökü, buğday, süt ve süt ürünleri, yer fıstığı önemli krom kaynaklarıdır.

Ceviz:Yağlı tohumlar besinlerin mideden geçiş hızını yavaşlattığı için tokluğun uzamasına neden olur. Bu nedenle sahurda; ceviz ve fındık gibi yağlı tohumlardan tüketebilirsiniz.Yağ oranının yüksekliğiyle bilinen ceviz, gıdaların mideden geçiş hızını yavaşlattığı için tokluğun uzamasına neden olur. Bu nedenle Ramazan ayında bol bol tüketin.

Süt:Biri iftarla sahur arasında biri sahurda olmak her gün 2 bardak süt içilmeli. Süt önemli bir kalsiyum ve D vitamini kaynağı olmasının tok tutarak açlık hissini bastıracaktır.

Yeşil çay:Çayın uyarıcı özelikte olduğu, yorgunluğu giderme ve beyin fonksiyonları üzerinde olumlu etkilere sahip olduğu bilinmektedir. Yeşil çayla ilgili yapılan çalışmaların pek çok çalışmada yeşil çay tüketiminin içerdiği kateşin sebebiyle kilo kontrolünde ve vücut yağını azaltmada önemli olduğu görülmüştür. Yeşil çay tüketimi kalbin endotel fonksiyonun yükseltilmesinde de etkilidir. Herhangi bir sağlık probleminiz yok ise ramazanda günde 2–3 fincan yeşil çay içerek kalbinizi ve bedeninizi mutlu edebilirsiniz.

Ramazan'da Acıktırmayan Gıdalar
Çörekotu:Çörekotu birçok faydası yanında doygunluk hissi sağlamasıyla da ramazanda tüketilmesini önerdiğim bir baharattır. Sahurda öğütülerek ya da tam haliyle salatalara, yoğurda eklenecek çörekotu doygunluk hissi dışında zindelik de yaratır.

Yumurta:Çok pişmiş yumurta da tok tutuyor.Uzmanlar,en kaliteli protein olması,uzun süreli doygunluk hissi sağlaması nedeniyle ramazan ayında sahur sofralarında yumurtanın bulunmasını gerekli kılıyor.Kahvaltıda yumurta tüketilen günlerde gün içerisindeki iştah seviyesi daha düşük seyreder.Sahurda bir adet tüketilmesi gerekir.Haşlanmış yumurta daha az kalori sağlar ve daha fazla tokluk hissi verir. Yumurtayı sevmiyorsanız bir kase yoğurtta yumurtanın yerine geçer.

Tarçın:Tarçın üzerine yapılan sayısız çalışmanın sonuçları bir tutam tarçının dahi yemek sonrası insülin tırmanışlarını engelleyip, açlıklara son verdiğini göstermiştir. Ramazanda kan şekerinin dengelenmesinin yanı sıra trigliserid ve kolesterol seviyelerin düşürülmesi isteniyorsa düzeli olarak her gün silme bir çay kaşığı kadar tarçın tüketilebilir.

Elma:Kabukları ile tüketilen elma özellikle sahurda tokluk hissinizi kuvvetlendirir.

Muz:Potasyum kaynağıdır ve tok kalmanıza yardımcı olur.Örneğin bir kase yoğurdun içerisine bir adet muz dilimlediğiniz de hem gerekli vitaminleri alırsınız hem daha fazla tok kalırsınız.

Ramazan'da Acıktırmayan Gıdalar

Badem:Fındık ve fıstık çeşitleri arasında en çok tercih edilendir.Doymamış yağ asidi içerir.Böylece hem iştahınız kapanır hem de ihtiyacınız olan vitaminleri almış olursunuz.

Bulgur ve Mercimek:Bulgur ve mercimek özellikle Sağlık Bakanlığı tarafından Ramazan ayında tüketilmesi gereken besinler grubunda yer almıştır.Bulgur midede şişerek tokluk hissini artırmaktadır.

Esmer buğday:Tahıllı gıdalar bağırsak hareketlerini ve midenin işleyişini düzenler. İçerisindeki lif sayesinde sindirim daha yavaş olmasını sağlar. Böylece daha uzun süreli tokluk hissi yaşarsınız. Özellikle sahurda kepekli ekmek tüketmeye özen gösterin.Magnezyum,B vitamini ve manganezin kaynağıdır. esmer buğday tüketenlerin beden yağ yüzdelerinin düştüğü, sağlıklı yağ oranlarına doğru yol aldıkları gösterilmiştir. E vitamini, selenyum, fenolik asit ve kolesterol düzeylerini düşüren flavonoidlerce zengin olan esmer buğday ramazanda salatalara, ekmeklere eklenerek hem iştah kontrolünün sağlanması hem de kolesterol seviyelerinin düşürülmesi için kullanılabilir.

İftar yemeğinden iki saat sonra meyve yiyebilirsiniz.Ayrıca tembellik yapmadan sahura kalkınız.Bol bol su tüketmeyi ihmal etmeyin. 


0 yorum :

Yorum Gönder

 
Sağlık Mektebi © 2013