besinler, aile sağlığı, sağlıklı besinler, ssağlıklı beslenme, SEBZE YEMENİN FAYDALARI VE YARARLARI NELERDİR
Sebzeler vücudumuz için gerekli olan pek çok maddeyi içerirler ve bunlar olmadan sağlıklı şekilde yaşamamız mümkün değildir.Kalori olarak et ürünlerinden çok daha düşük değerlerdedirler.

Sebzelerin besleyici özellikleri içerilerinde bulunan yüksek lif oranı, A ve C vitaminleri, magnezyum ve potasyum’un oluşudur.

Bu maddeleri en kolay alabileceğiniz yöntem düzenli sebze tüketimini gerçekleştirmektir.Ayrıca sadece yemeklerin içerisinde pişmiş olarak değil salata olarak da tüketilmelidir.

Farklı renklerdeki sebzelerin içerisinde farklı miktarlarda faydalı mineraller ve vitaminler yer aldığı için sadece bir kaç çeşit sebze tüketimi yerine bol çeşit sebzelerin tüketimini gerçekleştirmek çok daha dengeli bir beslenme gerçekleştirmemizi sağlar.


Sebze tüketimi tek başına bizi sağlıklı yapmayacağını unutmamak lazım.Dengeli beslenmenin hem fiziksel hem de ruhsal sağlığımıza faydalı olduğunu bilerek sebze ve et tüketimini ayarlamak uzun ve sağlıklı bir hayatın anahtarlarıdır.
besinler, aile sağlığı, sağlıklı besinler, ssağlıklı beslenme,

MEYVE YEMENİN FAYDALARI VE YARARLARI NELERDİR

Meyveler vücudumuzun sistemini ayakta tutan besin değerleridir.Cildimizin rengi saçımızın kuvveti dişlerimizin sağlamlığı tırnaklarımızın kırılgan olup olmaması gibi bir sürü yararları vardır.

Bütün meyveler birbirinden faydalı vitamin ve minerallerden oluşur ve hepsi farklı bir rahatsızlığı iyileştiren bir özelliğe sahiptirler.

- Az kalorilidirler ve kilo aldırmazlar
- Sakinleştirici özellikleri vardır.
- Sindirim sistemimizi düzene sokar.Hazmı kolaylaştırır. Bağırsakları çalıştırır.
- Kan yaparlar.Cildimizi güzelleştirir ve tazelenmesini sağlarlar. Bazı meyvelerde parlak ve daha sıkı cilt sahibi olmamıza yardım ederler.
- Soğuk algınlığına iyi gelirler.Diş ve diş etlerimizi korurlar.Diş eti kanamalarını önlerler.
- İdrar söktürücüdür.Kabızlığa iyi gelir.
- Tansiyonu düşürür.
- Vücudumuzun başlıca düşmanı olan kolesterol hiçbir meyvede yoktur
- Kan basıncının ve fiziksel performans değerlerini yükseltir.
- Bağışıklık sistemini güçlendirir ve hastalıklara yakalanma riskimizi azaltırlar. Daha güçlü bir bedene sahip olmamızı sağlarlar.
- Yorgunluğa uykusuzluğa çaredirler.
- Ezikleri ve çürükleri yaraları iyileştirirler daha çabuk kapanmalarını sağlarlar.
- Kılcal damarları güçlendirirler.
- Meyveler doğal şeker içerir,ne kadar çok meyve tüketirsek beynimizdeki sinir hücreleri de o kadar gelişir,meyve yemek hafızamızı canlandırır
- Baş ağrılarına mide ağrılarına iyi gelirler.
- Kansızlığa çözüm sunarlar.
- Şişkinliği azaltmaya mideyi rahatlatmaya yardımcılardır.
- Zihin ve zekâ açıcı özellikleri vardır. Ve bunu gibi daha bir sürü yararlar.
-Meyveler mükemmel bir lif kaynağıdır
-Meyveleri aç karnına yemek sindirimi kolaylaştırır
-Meyveler vitamin ve mineral açısından çok zengindir
-Bol miktarda antioksidan içerirler


besinler, aile sağlığı, sağlıklı besinler, ssağlıklı beslenme,



ET YEMENİN FAYDALARI VE YARARLARI NELERDİR

Vücudumuzda yapıcı ve onarıcı olarak görev yaparlar.Yeni hücrelerin yapılarak vücudun büyümesini sağlarlar.Yaralanan bölgelerin hızlıca iyileştirilmesi için et besinlerine ihtiyaç vardır.Saç ve tırnakların yapısında proteinler bulunur.Yeterli alınması zekayı da geliştirir.Genel olarak tüm hayvansal gıdalarda protein bulunur.Bunun yanında bitkisel olan kuru baklagiller de protein bakımından zengindir.

Hayvansal ve bitkisel besinlerde çeşitli miktarlarda çeşitli vitaminler vardır.Hayvansal  vitamin miktarları hayvanın yediği yemlere,mevsimlere göre değiştiği gibi bitkisel besinlerdeki vitamin miktarları da bölgeye,toprağın cinsine,iklimlere göre değişir.Vitaminlerin ana kaynağı toprak ve bitkilerdir. 

Bir kişinin günde yaklaşık 30 gramın üstünde protein alması gereklidir.Büyüme ve gelişme çağındaki çocuklarda ve gençlerde,çeşitli hastaların iyileşme döneminde, dokuların çoğu yıpranmış ve yenilenmeye gereksinim gösteren ileri yaştaki erişkinlerde, gebelik ve emzirme dönemlerinde biyolojik değeri yüksek proteinlerin verilmesi gereklidir.

Beslenmede et,balık,sakatat türü yiyeceklere ağırlık verilirse bol hayvansal protein alınır.

Yeterince protein alamazsak ne olur?
• Büyüme ve gelişmemiz yavaşlar
• Kolay hasta oluruz
• Hastalıklar daha uzun sürer
• Saç, deri, tırnak gibi dokularımızın sağlığı bozulur
• Organlarımızın çalışması aksar
• Büyüme ve gelişme için yeterli miktarda protein tüketilmelidir.
• Süt, yoğurt, et, yumurta gibi hayvansal kaynaklı proteinler, daha kolaylıkla vücut proteinlerine dönüşebilirler.
• Hayvansal kaynaklı proteinlerin, gereğinden fazla  tüketilmesi doğru değildir.
Mercimek, kuru fasulye gibi besinler, bulgur-pirinç gibi besinlerle bir arada yenirse vücudumuza daha çok yarar sağlar.


besinler, aile sağlığı, sağlıklı besinler, ssağlıklı beslenme,



0 yorum :

Yorum Gönder

 
Sağlık Mektebi © 2013
Top