Beslenme ve Sağlıklı Yaşam İçi Öneriler
Sağlıklı olmak, insan mutluluğunun öncelik taşıyan bir öğesidir. Sağlık genellikle kendiliğinden var olan bir durum olarak algılanır. Oysa sağlıklı olma uğrunda çaba gösterilmesi gerekir. Hatta bugünkü bilgilerimiz bize bu uğraşın daha doğum öncesi dönemde başlaması gerektiğini göstermektedir.


Doğal olarak bu aşamada yapılması gerekenler, anne ve babalara düşmektedir. Olaya nesillerin sağlığı olarak bakıldığında, sağlığın ve sağlıksızlığın nesiller boyunca aktarılabileceği görülür. Anne ve babalar genetik özelliklerinin yanı sıra kendi sağlıklarına gösterdikleri özenle bebeklerine sağlık aktarabileceklerini bilmelidirler.

Sağlıklı bir yaşam için alınması gereken önlemlerin pek çoğu günlük yaşamımızda uygulamamız gereken küçük ve kolay çabalardan oluşur. Nerede olursa olsun günlük yaşamı düzenleyen bazı temel kuralların bilinerek uygulanması, sağlığın korunmasını ve diğer bireylerle paylaştığımız yaşamı kolaylaştırır. Bu kurallardan en önemli bazıları temizlik, sağlıklı beslenme, bedensel ve zihinsel çalışma, düzenli yaşam, sigara, alkol, uyarıcı ve uyuşturucu maddelerden uzak durma, kazalardan korunma, sorunlarla başa çıkmada doğru ve uygun yöntemler kullanmadır.

Çoğunlukla günlük çabalarda hedefin mutluluk olduğu varsayılır. Oysa altta yatan asıl neden güvenlik duygusudur. Çünkü hayatta kalmayı sağlayan en ilkel dürtü korkudur ve güvenlik duygusu korkunun yatıştırılmasıyla ortaya çıkar. Kendimizi güvende hissedebilmemizin ilk koşulu ise bilmektir. Ancak bildiğimiz şeyi, bildiğimiz kadarı ile kontrol edebiliriz.

İkinci basamaksa bilginin eyleme dökülmesidir. Bilgimizi davranışımıza yansıtamıyorsak bu bilgi bizim için huzursuzluk kaynağı olmaktan öteye geçemez. Bir sonraki aşama ise paylaşarak çoğaltma, yandaş oluşturmadır. Bunun için bilgimize dayanan doğru bulduğumuz davranışı kurallaştırmaya çalışırız. Toplum içindeki pek çok kural bu yolla oluşmuştur. Zaman içinde altta yatan bilgi evrimleştikçe kurallar da değişecektir.

Hemen her insan sağlıklı yaşamak ve dengeli beslenmek için birçok noktaya dikkat etmelidir. Sağlıklı yaşam sağlıklı bir bedende bulunur. Beden sağlığımızı korumak ise dengeli ve düzenli beslenmeden geçer.

Günümüzde özellikle çocuklar piyasadaki fastfood furyasından dolayı dengesiz beslenmekte ve obez olma yolunda ilerlemektedir. Dengeli ve düzenli beslenmek, hemen her vücut için uygulanması gereken önemli bir yaşam biçimidir.

Beslenme ve Sağlıklı Yaşam İçi Öneriler


Sağlıklı yaşamak ve dengeli beslenmek önemlidir

Sağlıklı yaşamanın ve dengeli beslenmenin ilk kuralı öğün atlamamaktır. Öğün atlamak özellikle kilo vermek isteyenlerin yaptığı en büyük hatalardan biridir. Öğün atlayarak kilo vermeye başlamazsınız. Aksine daha fazla acıkarak daha fazla yemeye başlarsınız. Bu yüzden öğün atlamamalı ve her öğün titizlikle yenerek sağlıklı yaşam ve dengeli beslenme için ilk adım atılmalıdır.

Vücut dengeniz için mutlaka su için

Vücudumuz için en gerekli ihtiyaçlardan biri sudur. Susuz kalan vücut zamanla deforme olmaya ve başka vücudumuzun sistemini bozmaya başlar. Vücut açlığa dayanabilmekte ancak susuzluğa çok fazla dayanamamaktadır. Vücudun günlük su ihtiyacı olan 2.5-3 litrelik su ihtiyacı muhakkak karşılanmalıdır. Su içilerek vücut zararlı toksinleri atar ve daha diri görünerek vücudun canlı kalması sağlanır

Spor yapmak vücudu genç ve diri tutar

Spor yapmak vücudu her zaman genç ve diri tutarak formda kalmanızı sağlar. Özellikle diyet yapanlar için spor ve egzersizler vazgeçilmez faaliyetlerdendir. Daha zinde görünmek, daha canlı ve sağlıklı olmak için spor egzersizlerinden asla vazgeçilmemelidir.

Vücudunuzu vitaminsiz bırakmayın

Vücut, çoğu zaman vitamin yönünden eksik kalır. Vücudun eksik kalan vitamini ise bol sebze ve meyve tüketerek karşılanabilir. Özellikle yeşil sebze ve mevsim meyvelerinden tüketerek vücudun vitamin eksikliğini tamamlayabilirsiniz. Böylece meyve ve sebzeden alacağınız vitamin ve mineraller sayesinde vücudunuzu kanser, kalp ve damar hastalıkları gibi hastalıklara karşı da daha fazla dirençli hale getirirsiniz. Hayatınızdan alkolü, sigarayı çıkarmanız, abur cubura çok fazla yönelmemeniz, yağ tüketimini azaltmanız halinde daha sağlıklı ve dengeli bir beslenme ile hayat kalitenizi yükseltebilir ve daha sağlıklı bir yaşam sürebilirsiniz.


0 yorum :

Yorum Gönder

 
Sağlık Mektebi © 2013
Top